چرا استفاده از تاج گل در مراسم ترحیم مهم است؟ | شرکت ترحیم یاران

چرا استفاده از تاج گل در مراسم ترحیم مهم است؟

Card image cap

تاج گل ابزاری برای ابراز تاسف از بابت از دست رفتن عزیزی به بازماندگان او و همچنین به سبب آرامش بخش بودن گل های سفید و معطر مورد استفاده در دیزاین آن، باعث شادی و آرامش روح متوفی است. تهیه یک تاج گل، دسته گل یا سبد گل می تواند بهترین راه برای عرض تسلیت محترمانه و شایسته باشد. دیزاین سبد گل و تاج گل ها غالبا با گل های به رنگ روشن و ترجیحا سفید، برگ آرایی مناسب و با استفاده از روبان مشکی انجام می شود. طراحان حرفه ای در مورد دیزاین گل های مناسب مراسمات ترحیم و تسلیت می توانند با بهره گیری از تخصص و تجربه خود و همچنین مد نظر قرار دادن مدل های جدید و بروز، بهترین طراحی ها را برای انواع مراسمات تشییع و ختم آماده سازند.

تاج گل ترحیم برای عرض تسلیت غیر حضوری

در شرایط حاضر که به دلیل شیوع و پاندمی کرونا اغلب مراسمات اعم از مراسمات غم و شادی به صورت خصوصی و تنها با حضور اعضای خانواده انجام می دهند سفارش و ارسال گل می تواند راهی برای تبریک یا تسلیت یک رخداد باشد. در مورد فوت یک عزیز غالبا تمامی مراسمات اعم از تشییع، ترحیم، سوم، هفتم، چهلم و ... با حضور اعضای خانواده و نزدیکان متوفی انجام می شوند و هزینه برگزاری آنها نیز غالبا صرف امور خیریه می گردد. از این رو افراد برای عرض تسلیت غالبا با برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام های تسلیت در شبکه های اجتماعی یا ارسال تاج گل به آدرس محل منزل شخصی متوفی یا یکی از نزدیکان او، تسلیت و اظهار تاسف خود را ابراز می کنند.
در بین تمامی این موارد ارسال تاج گل تسلیت نسبت به سایر گزینه ها، روشی محترمانه و رسمی تر تلقی می شود. البته بسته به نزدیکی یا دوری ارتباط تان با متوفی و اعضای خانواده او می توانید برای این منظور اقدام به خرید و ارسال تاج گل، دسته گل یا سبد گل تسلیت نمایید. اگر ارتباط نزدیکی با متوفی داشته، متوفی یا نزدیکان او افرادی بزرگوار و محترم برای شما محسوب می شوند و ... می توانید اقدام به سفارش و ارسال تاج گل کنید اما اگر به عنوان یک همکار، یکی از اقوام دور و ... اقدام به خرید گل تسلیت می کنید می توانید به گزینه های دیگر اعم از دسته گل یا سبد گل تسلیت نیز فکر کنید.

 

اهمیت تاج گل ترحیم

هزینه تاج گل ترحیم چقدر است؟

هزینه تاج گل ترحیم در انواع طراحی ها بسته به عوامل مختلفی تعیین می شوند و نمی توان قیمت واحدی را برای آن در نظر گرفت. عواملی از جمله تعداد طبقات تاج گل، نوع و تعداد گل های شاخه بریده مورد استفاده جهت دیزاین و قیمت هر شاخه، میزان استفاده از تزئینات و ابزار مختلف و ... همگی بر قیمت تاج گل ترحیم تاثیر گذارند. تاج گل های ترحیم می توانند از تاج گل های یک طبقه دارای چند شاخه یا چند ده شاخه گل تا تاج گل های چند طبقه و دارای چند صد یا حتی هزار شاخه متنوع باشند. بسته به بودجه مدنظر خود می توانید تاج گل مناسبی را تهیه و برای عرض تسلیت به دوست، همکار یا اقوام خود ارسال نمایید.

 

تاج گل ترحیم


در مورد هزینه تاج گل لازم به ذکر است که برخی افراد به سبب هزینه های بالای سفارش و خرید تاج گل ترحیم و سبد گل یا دسته گل های تسلیت طبیعی، اقدام به سفارش تاج گل تسلیت مصنوعی می کنند. تاج گل های مصنوعی غالبا به صورت استیجاری، با قیمت مناسب و به نفع خیریه ها اجاره شده و پس از اتمام مراسم توسط پرسنل خیریه به محل خیریه باز گرداننده می شوند. این کار نیز خود می تواند راهکاری در راستای شادی روح متوفی و خشنود ساختن دل بازماندگان باشد. البته به سبب طبیعی و معطر بودن تاج گل های طبیعی برخی افراد معتقدند که گل های طبیعی انرژی مثبت بیشتری را در فضا می پراکنند و از این رو خرید و سفارش آنها را ترجیح می دهند. در این میان شما می توانید با در نظر گرفتن جوانب مختلف، انتخاب مطابق با سلیقه و خواست خود را انجام دهید.

 

تاج گل برای عرض تسلیت

اهمیت وجود تاج گل ختم در مراسم

اهمیت وجود تاج گل ختم در مراسم را علاوه بر تسلی بخشی بر عزیزان متوفی و شادی روح متوفی می توان از جنبه های دیگری نیز مورد بررسی قرار داد. برخی از این تاج گل و دسته گل یا سبد گل ها توسط خود خانواده متوفی تهیه می شوند. در حقیقت تاج گل یا سبد گل برای دیزاین بخش کوچکی از منزل شخصی یا محل مراسم ترحیم متوفی تهیه و خریداری می شود. در این مورد غالبا بر روی یک میز عکس متوفی را به صورت تاج گل دیزاین شده یا در کنار میز قرار می دهند و از ابزار دیگری چون شمع و انواع لوازم پذیرایی اعم از حلوا، خرما و میوه نیز بر روی میز استفاده می کنند. در دیزاین میز غالبا از گل های به صورت شاخه بریده و جدا جدا، روبان های مشکی در طرح های مختلف و ... نیز ممکن است استفاده شود.

بیشتر بخوانید: چه گل هایی برای تاج گل ترحیم مناسب است؟

علاوه بر تاج گل سبد گل کنار عکس متوفی در مراسم ترحیم، در مراسم تشییع نیز خانواده متوفی اقدام به سفارش سبد گلی رومیزی به طراحی خوابیده و پهن برای قرار دادن بر روی قبر عزیز از دست رفته استفاده می کنند که این سبد گل می تواند در ابعاد یک قبر دیزاین شود. گل آرایی و برگ آرایی حرفه ای اولین حرف را در نتیجه نهایی یک سفارش و جذابیت و زیبایی آن می زنند.

در کنار این سبد گل و تاج گل ها ممکن است انواع تاج، سبد و دسته گل تسلیت نیز از طرف دوستان، اقوام، همکاران و آشنایان فرد متوفی و هر یک از اعضای خانواده او به مناسبت تسلیت به محل مراسم ترحیم یا تشییع ارسال شود. در هر حال خرید انواع گل در مراسمات غم و ختم، فضایی روحانی و همراه با انرژی مثبت ایجاد می کنند و وجود آنها هم برای آرامش و شادی روح متوفی و هم برای آرامش و آرزوی صبر برای بازماندگان لازم است.

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر